Dookoła Alp 1995 Japonia 1996 Dookoła Polski 1997 Madagaskar 1998 Wielki Kanion 1999 Kuba 2001 Meksyk, Belize, Gwatemala 2005 Sri Lanka 2006 Krym, Mołdawia, Rumunia 2008 Korsyka i Sardynia 2009 2021 2022 2023 Sorry, your browser does not support inline SVG.
Opony i dętki
Jeśli zakładasz, że będziesz w większości jeździł szosami, to załóż opony szosowe, tzw. slicki. Jazda będzie wówczas mniej męcząca. Jadąc szosą na oponach z głębokim bieżnikiem marnujesz około 10% energii. Opony szosowe (szczególnie tylna) powinny być napompowane „na kamień” (nie przekraczając dopuszczalnej wartości ciśnienia podanej na oponie), bo gdy dobijesz oponę do felgi, może się ona skrzywić i później pęknąć. Szczególnie w tylnej oponie musi być większe ciśnienie, bo przecież spoczywa na niej większość bagażu.
Natomiast, jeśli będziemy jeździć także po bezdrożach, to lepszym rozwiązaniem są semislicki, czyli opony posiadające wyraźny bieżnik na krawędziach i delikatny bieżnik na środku.

Jeśli macie zamiar mieć dużo bagażu, to opony powinny być wykonane solidnie. Nie należy stosować super lekkich opon, bo nie są one zbytnio wytrzymałe.
Zwróćcie uwagę na dętki. Powinny być wykonane z gumy normalnej grubości. Mają one większą odporność na przebicia.